Alla inlägg under januari 2013

Av Malin - 30 januari 2013 22:33

Aj vad jag har ont i kroppen nu:-( Först hade jag redan träningsvärk efter gårdagens träning, sen har jag, Wilda, Sara och Ellie varit ute i pulkbacken i snöovädret i över en timme och jag ska säga att de va inte en liten backe. Gud va vi har slitit upp för backen, hann bara hem och äta sen va de bara att fara och veckohandla. Jag och Robert kom på att vi skulle köra efter billiga veckan, inte en bra ide. Man hittar ju ingenting man ska ha. Efter att ha gått runt i ca 1,5 timme på ica så gav jag upp och gick till kassan med mina fyra kassar och blöjer och välling, tror ni inte att jag va tvungen att packa upp allt igen för att de blev avscanning. Så nu har jag GALET ont i kroppen framförallt ryggen som känns helt paj.

Av Malin - 29 januari 2013 22:55

Idag har vi varit på möte med förskolechefen och specialpedagogen för att se vart det är bäst att placera barnen på grund av Novas synskada. De känns bra, vi hamnade på ett ställe som jag tror kan bli bra. Dom skulle kontakta Novas synpedagog som tillsammans med oss ska fara till förskolan och se vad som behöver göras i form av belysning och så. Så de blir nog bra. Men tyvärr får vi inte byta förskola förrän efter sommaren. Men de får lov att bli bra. Då får vi skola in båda barnen samtidigt. De ända som inte känns så bra som jag kom att tänka på såhär efteråt är att dom ville sätta in Wilda på storbarnsavdelningen direkt och jag vill verkligen inte att hon ska gå med 4-5 åringarna, då är de ju bättre att hon får vara på småbarnsavdelningen tills dom andra 3 åringarna ska flytta över. Jaja jag måste nog försöka få tag på dom igen och berätta hur jag känner.

Av Malin - 28 januari 2013 21:01

Ja de va ett tag sen jag skrev nu. Vi har varit på kalas för både mamma och mormor, jag va ut med Janina och några till i lördags. Riktigt trevligt och skönt att komma ut och umgås och dricka lite vin för en gångs skull:-)

Sen som sagt tar de ALDRIG slut. Två dagar efter jag och Wilda blev påkörda blev Robert påkörd av en bil med moppen. Som tur va gick de bra men vi har ju inte tur.

Här kommer bilder på barna

Av Malin - 23 januari 2013 23:08

Jag vet inte om jag ska tycka mest synd om oss eller bilen. haha. De tar då aldrig slut. Först va de remmen till styrservon. Vi hann just och pass fixa de så gav generatorn upp. I Fredags fick vi hem bilen igen och idag så blir jag och Wilda påkörda så nu har den fått en massa repor och en trasig framlyckta. Typiskt. Säger man framlyckta förresten? eller vad kallas de? typ framljus eller nå. Jaja spela roll glaset till framljuset har i allafall fått en massa sprickor.

Av Malin - 22 januari 2013 23:26

I morse kom barnens farmor och deras kusin Mira förbi och lekte en stund så då passade jag på att fara på utförsäljningen på asplunds kids med Maria (barnens faster). Sedan efter lunch packade jag in barnen i bilen och for till Janina med barn. Där busade Wilda och Sebbe på medan Nova och Mille sov. Riktigt trevligt. När Nova vaknade packade jag in barnen i bilen igen och denna gång bar det iväg till min mormor och morfar. Där blev vi bjudna på middag, sen va de bara att skynda sig hem och lägga barnen för att sedan träna. Fullspäckad dag men samtidigt är det roligt att göra något när Robert jobbar HELA dagen. Han far ju på morgonen och kommer hem vid 19:30.

Wilda är inne på sin andra natt utan blöja nu. Jag hoppas de går bra men de tror jag eftersom de aldrig brukar vara kiss i blöjan på morgonen. Men man vet aldrig ikväll vägrade hon ju gå på toa innan hon la sig.

Av Malin - 20 januari 2013 23:49

Idag har Robert jobbat. Jag och barnen fick besök efter lunch, sedan efter mellanmål följde vi Maria, Johan och Mira ut i pulkbacken, gick in åt lite middag sedan for jag och Wilda och åkte skridskor. Hon är så duktig lilltjejjan:-) Idag åkte hon till och med helt själv en stund. De har i allafall varit en fullspäckad dag som jag avslutade med lite träning, vilket jag ångrar nu eftersom jag nog lyckats skada axeln:-( Ja vi får se hur de känns i morgon. Nu ska jag i alla fall sova så jag orkar upp med barnen i morgon.

En bild på Wilda som somnade när jag gjorde middag. Så.går de när man vägrar sova på dan.

Av Malin - 19 januari 2013 22:49

Som jag trodde blev ingen sömn natten till idag. Nova skrek hela natten ända till 7:00 och Wilda vaknade 7:14. Jag kan inte påstå att jag är utvilad. Hoppas på att få gå och lägga mig snart för att sova. Men Nova är orolig ikväll också. Hon har inte tagit sig så mycket mot örat idag men hon har haft feber.

Av Malin - 19 januari 2013 03:05

Jag blir tokig. Jag är SÅÅÅ trött. Stackars Nova är så förkyld hon kan inte sova. Hon tar sig även mot ena örat:-( Det verkar inte bli nån sömn alls inatt:-(

Ovido - Quiz & Flashcards