Alla inlägg under februari 2013

Av Malin - 28 februari 2013 22:34

Jag är såååå less på att vara inne nu. Nu vill jag verligen ut och göra någonting. Barnen är också jätte less på att vara inne. I morgon måste vi bara försöka göra något, men jag vet verkligen inte vad vi ska hitta på.

Idag har jag städat och tvättat som en tok igen. Jag är alldeles slut och barnen har inte varit på sitt bästa humör, men jag förstår dom. Dom har varit tvungna att vara inne i en veckas tid snart och jag har städat och tvättat och allmänt varit slut. Det blir ju jobbigt för dom med.

Här kommer iallafall en bild på mina mysproppar.

Av Malin - 27 februari 2013 21:53

Det är så typiskt att när man behöver tvättmaskinen som mest går den sönder. Jag har ju tvättat som en tok eftersom Nova har haft magsjuka och eftersom jag har magsjukefobi så tvättar jag allt i typ tre dagar efter hon blivit frisk, städar som en tok o.s.v Jag märkte redan i går att tvättmaskinen lät konstigt och idag kom det ut en massa vatten ur den. Så då va de bara att försöka hitta nån som kunde fara och köpa en tvättmaskin åt oss eftersom vi behövde den direkt så va de bara att ta de som fanns inne så de blev nå konstigt märke, men jag hoppas de blir bra ändå. Men nog hade vi mycke andra vikiga saket att lägga pengarna på men sånt är livet.

Nova har iallafall inte kräkts nå mer så nu hoppas jag verkligen att vi andra får klara oss.

Av Malin - 26 februari 2013 23:16

Jag är så trött och slut, behöver verkligen sova men jag kan verkligen inte. Det är skumt de där att man inte kan sova fast man är så galet trött. Nova kräktes även en gång natten till idag. De är som konstigt att hon kräks typ en gång per natt och att hon samtidigt äter bra på dagarna. Jag hoppas i alla fall att vi slipper torka spya inatt och att vi får sova en hel natt utan att bli väckta. Sov gott alla!

Av Malin - 25 februari 2013 20:49

Nova kräktes en gång i går kväll så antingen har hon fått magsjuka eller så är de dessa tänder. Vi lär ju märka för är de magsjuka lär väl nån mer åka dit. Men de känns så otroligt tråkigt att måsta sitta inne typ hela den här veckan när de ska vara så fint väder. Jag vill ju vara ute och njuta i det fina vädret med barnen.

Jag blev ju då tvungen att ställa in bvc idag vilket inte känns så kul nu måste jag fortsätta oroa mig över de här med Novas fontanell och jag vet inte ens när jag får komma dit nästa gång.

Av Malin - 24 februari 2013 22:43

Idag har vi varit ute typ hela dagen. Jag och Wilda gick ut vid 9 i morse medan Nova sov, gick in och åt lunch och for sedan till pulkbacken och blev där till typ fyra. En riktigt trevlig och mysig dag har vi haft. De va bra väder men blåste lite väl mycket. Wilda ville inte ens hem när vi skulle fara hem så hon har haft jättekul.

Nova är feberfri idag och har inga symtom överhuvudtaget så de kanske va tänderna. Hon håller ju faktiskt på att få 4 tänder samtidigt.

Lite bilder från dagen

Av Malin - 23 februari 2013 21:59

Vi fick inte vara friska länge. Nova har nu blivit sjuk igen. Hon har fått feber. Sen vet jag inte om hon har ont i öronen eller. Hon har varit jätte ledsen idag och på förmiddagen gick det inte ens få henne att sova. Hon har även tagit en del mot öronen. Tiden får väl utvisa. Jag hoppas i alla fall att det blir kortvarigt och att vi andra slipper bli sjuka.

En bild på min lilla sjukling som aldrig legat still i min famn sen hon va typ 2 månader. Så nu är hon verkligen sjuk stackarn

Av Malin - 22 februari 2013 23:29

Idag har jag varit med Nova på ögonmottagningen. Det såg bara bra ut. De såg bra ut i ögonen även trycket i ögonen va bra. Skönt, sen försökte hon se om hon blir nå hjälpt av glasögonen och Nova verkade reagera bättre med glasögon än utan. Så nu blir de hårdträning med glasögon, tyvärr så är det inte det lättaste att få Nova att ha dom på sig. Nästa gång vi ska dit ska dom kolla om styrkan på glasögon måste ändras nå eller inte.

Nova i väntrummet

Av Malin - 21 februari 2013 22:43

Ja jag säger då det. Wilda är ju som rolig. Hon är inne i en period nu när hon gör allt för att göra illa lillasysyer just nu. Slår henne i huvudet, försöker trycka in ögonen på henne, Kör in henne i väggen allt va hon kan med gåstolen, puttar, sparka, sitter på henne m.m Idag när jag håller på och städar bort lite så hör jag att Nova blir jätte ledsen, då kommer Wilda in med en hård leksak, håller upp den och säger: Mamma jag slog Nova i huvud allt vad jag kunde med den här. Ja vad säger man? Hon erkänner i alla fall. Sen kan hon ju bry sig jätte mycket om Nova också emellanåt. Som idag när jag försökte få Nova att somna om eftersom hon sovit alldeles för lite. Nova ligger och skriker i vagnen och jag sitter och väntar för att se om hon lugnar sig. Då vänder sig Wilda om till mig och tittar väldigt surt på mig och säger: Mamma nu får du ta upp henne hon är jätte ledsen, hon mår inte bra, du är dum med henne. När jag väl tar upp henne går Wilda till vagnen tittar ner på Nova och säger. Såja gumman det är ingen fara Wilda är här nu.
Haha ja säger då de. Jag kände mig som en väldigt dålig mamma. Wilda tog över mammarollen.

Ovido - Quiz & Flashcards