Alla inlägg under februari 2013

Av Malin - 21 februari 2013 00:19

Idag har de varit fullt upp. Jag och Nova gick med Wilda till förskolan i morse. När vi kom hem satt jag igång och städade. Vid lunch kom en byggfirma och kollade på vårat badrum för att ge en offert, sedan kom barnens farmor förbi och även två av Roberts morbröder. Sen va de bara att fara och hämta Wilda igen. Jag for hem med henne till Robert som hade jobbat kortdag sedan for jag vidare till solbacken och uträttade lite ärenden. Kom hem vid middagstid och hade då med mig Sara och Ellie som stannade till 20:00. När alla barnen låg i sängen la jag mig i soffan en ministund för att sedan träna. Så nu äntligen har jag lagt mig i sängen och ska sova. Jag borde inte träna så sent på kvällarna för då kan jag aldrig somna, men tyvärr så är det den ända tiden som jag hinner träna.

En bild på Nova när hon myser med pappa efter att just ha vaknat

Av Malin - 19 februari 2013 20:32

De gick bra hos läkaren i dag. Vi fick utskrivet kortison till Wildas utslag så nu hoppas jag att det blir bättre.

Annars har de inte hänt så mycket idag. Både jag och Wilda har varit jätte trötta. Wilda somnade till och med sittandes i soffan när jag gjorde middag. Så det slutade med att hon inte orkade äta något.

Av Malin - 18 februari 2013 22:47

På alla dessa läkarbesök och måsten nu. Det känns som att dom sista 9 månaderna bara bestått av en massa läkarbesök och måsten. Förlåt att jag är så negativ men jag är såååå less just nu. Jag orkar ingenting längre, orkar inte göra något hemma, orkar knappt med barnen och orkar inte hitta på någonting och Robert jobbar självklart till stägning typ hela veckan. Då kommer han hem typ halv åtta varje kväll och far allt mellan halv åtta och nio på morgonen.
Jag måste nu ringa vårdcentralen i morgon eftersom Wilda har fått nå konstiga utslag. Eller hon har haft dom länge typ två månader runt midjan. Jag fick bort dom en gång genom att smörja meb dom kom tillbaka direkt och nu har dom blivit värre. De är runt midjan ner på benen och på rumpan och de kliar mycket för henne. Så då får vi se om vi kanske måste på vårdcentralen i morgon. Annars har vi en tid att passa i morgon, sjukgymnastpå torsdag och optiker på fredag. Nästan vecka har vi bvc på måndag och Barnmottagningen på tisdag vad kag vet än så länge men de brukar hinna fyllas på så de blir säkert en fullspäckad vecka också.

Av Malin - 17 februari 2013 22:20

Jag måste bara göra ett försök att lägga in en video på Nova

när hon tar sig fram på rumpan. haha. De ser så roligt ut och

hon är galet snabb.


Vi får väl se om de funkar



 

Av Malin - 16 februari 2013 22:45

Jag kan inte sluta oroa mig och sluta tänka på de här att Novas fontanell har vuxit ihop för tidigt. Tankarna och funderingarna runt runt i huvet HELA tiden, hela dagarna... Vad händer nu? Blir det operation? Ska dom då söva mitt lilla barn? Hur kommer de att gå? Ska dom skära i mitt barns huvud? Tänk om de går fel. Gör dom ingenting? Blir hon hjärnskadad då? Hur vet dom när det är dags att göra något åt det? Hur håller dom koll?
Jag önskar jag kunde tänka på något annat men de går inte. Jag kan inte låta bli att känns på hennes huvud hela tiden om de börjar bli missformat och liknande.

Här kommer ett kort på mina älsklingar

Av Malin - 15 februari 2013 21:34

Idag va vi till optikern och fixade till Novas glasögon så nu sitter dom mycke bättre. Vi hann även förbi och hälsade på Maria, Johan och Mira.

Imorse va jag på en arbetsintervju. Jag blev så himla besviken eftersom förskolechefen menade att om jag skulle få jobbet så måste jag avsluta min föräldraledighet nu och börja jobba direkt. Sen är de ju en facklig representant där och hon säger ingenting. De känns ju inte rätt att jag ska nekas jobbet p.g.a att jag är föräldraledig. Jag måste ringa facket på måndag och kolla va dom säger.

Av Malin - 14 februari 2013 12:16

Det tar ALDRIG slut. De räcker tydligen inte med synskada, höftluxation och troligtvis dålig hörsel på ena örat. Nä da idag va vi på bvc och Novas fontanell har vuxit ihop för tidigt och huvudet inte vuxit riktigt som de ska. Så nu ska jag måsta vara orolig för de oxå. Jag vet ingenting, jag vet inte vad som händer nu. Bvc sköterskan sa typ ingenting. Vi ska dit om typ två veckor igen och se hur de ser ut. Usch va jag hatar att gå runt och oroa mig.

Av Malin - 13 februari 2013 22:11

Idag har jag varit med Wilda hos läkaren med hennes stackars mage. VIi pratade lite om hur vi skulle bete oss för Wilda ska våga gå på toa igen, men jag blev lite besviken eftersom dom bara tar för givet att hon tror att det ska göra ont och dom säger att hon inte har ont egentligen. Men då kanske dom borde undersöka henne först och jag menar om hon säger att hon har ont i magen typ jämt och helst efter måltider så har hon ju säkert de, varför skulle hon hitta på de? De är ju snart i 3-4 månader hon sagt att hon har ont i magen. Jaja vi ska ju tillbaka om två veckor då får vi se.

När vi kom hem hade vi i alla fall besök av Malin med barn. Wilda tyckte de va jätte kul. De va ju så längesen dom träffades nu, men de blir väl ändring på de när dom flyttar nära oss igen. Jag måste bara tillägga att jag också tyckde de va trevligt. Haha.

Ovido - Quiz & Flashcards