Direktlänk till inlägg 30 september 2013

Ont ont ont!!!

Av Malin - 30 september 2013 23:10

Jag har så ont i magen idag:( Dagen började bra. Jag for till jobbet, slutade tidigt idag, hämtade barnen, vi hälsade på en kompis. Jag började känna att jag fick ont redan där, de blevvärre på vägen hem och när jag kom hem kunde jag inte stå på benen längre. Så jag blev liggandes i soffan och jag kan lova att de gillade inte mina barn. Jag kunde ju inte ens laga mat åt dom. Först fick jag inte tag på Robert...PANIK... ringde mamma. Hon kunde inte komma... ringde svärmor... hon jobbade... just när jag skulle ringa barnens faster så fick jag tag på Robert, men eftersom han cyklar och har ganska långt hem så visste jag att de skulle ta ett tag innan han tog sig hem... men tack och lov kunde mamma tvär komma till Robert kom hem. Det värsta är att det vill verkligen inte gå över. De brukar ju gå över om jag får ligga ner och vila ett tag men de har inte gjort de, men jag hoppas verkligen att de hinner gå över innan i morgon så jag kan fara på jobbet.

och på tal om jobbet så kan jag ju bli tokig. Egentligen har jag barn till 17:15 imorgon och helt plötsligt får jag veta typ vid 15:30 idag genom sms av jobbet att jag helt plötsligt ska ha barn till 18 i morgon. Eftersom Robert jobbar till 19:15 innebär det att jag måste ändra barnens tider på förskolan till 18:30. Och de kan jag ju inte ändra bara sådär typ 16:00 dan före. Så då va jag ju tvungen att skaffa barnvakt IGEN. Nu blir de en kompis till mig som ska hämta. De går ju bra med Wilda, men Nova som inte träffat henne så mycke då. Jag tycker inte att föräldrar ska få komma sent dagen före och säga att deras barn ska vara på förskolan till 18 om man inte redan har barn till de. Man borde få säga nej. Ja menar jag har ju också barn som jag måste hämta nångång. Och jag kan inte skaffa barnvakt hur som helst. Näe jag känner att jag blir jätte irriterade. Jag måste ta upp de här med chefen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 21 oktober 2013 22:21

Idag har varit en väldigt intensiv dag. Vi tog kort på förskolan som jsg jobbar på. Det är inte lätt att få alla barnen på en och samma bild. Det är inte heller lätt att få dem att se glada ut på dom enskilda korten, men allt gick faktiskt bra. Själv...

Av Malin - 20 oktober 2013 00:49

Varför kan jag aldrig sova? Jag fattar de inte. Jag är SÅÅÅ trött men kan intr sova och när jag väl somnar drömmer jag bara en massa och vaknar till hela tiden på grund av det. Jag skulle typ behöva sova en vecka i sträck för att få känna mig utvilad...

Av Malin - 16 oktober 2013 20:57

Att göra en handlingslista och matlista som ska vara glutenfritt när jag inte vet vad allt innehåller och när jag inte vet om saker och ting är glutenfritt eller inte. Sen eftersom de tar sån tid att få träffa dietisten så har jag ju ingen att fråga ...

Av Malin - 14 oktober 2013 23:02

Idag va en sån där dag när jag sluta sent och Robert jobba till 19:15. De är tuffa dagar för barnen. Jag hämtade barnen typ 17:45 och innan jag fått i dom mat och stökat bort maten va klockan 19:05 och då värmde jag ändå bara upp maten. Nova som bruk...

Av Malin - 12 oktober 2013 22:16

Jag är SÅÅÅ slutkörd just nu. Orkar ingenting. Wilda undrade idag om jag va ledsen. Näe sa jag. Mamma är bara trött. Då säger Wilda, men du ser ju sådär ledsen ut. Ja vad ska man göra stackars barn som måste vara med en tok trött och slut mamma jämt....

Ovido - Quiz & Flashcards