Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Malin - 19 mars 2013 22:38

Idag har jag varit med Nova på Barnmottagningen angående hennes huvud som inte vuxit. Det gick ganska bra. Än så länge behövde vi inte oroa oss vilket känns jätte skönt. Hon sa att om hon tryckte hårt kunde hon känna en liten liten öppning i fontanellen. Vi skulle avvakta tre veckor och mäta huvudet igen. Sen prata hon något om att hennes huvud inte växte så bra kunde ha nån koppling med hennes synskada att göra. Jag fattade ingenting, men de känns konstigt att det skulle kunna ha nån koppling. Så nu får vi i allafall vänta tre veckor innan vi vet om de blir röntgen eller inte. Men de känns bra att fontanellen inte riktigt va igenvuxen. Jag känner mig betydligt lugnare nu.

Har även hunnit förbi optikern med Novas glasögon idag och lagat dom. Fick med mig extra delar och en liten skruvmejsel oxå så att jag ska kunna fixa någonting själv. Det är inte så lätt att lyckas hålla glasögonen hela när Nova äter upp dom hela tiden. Haha. Sen skulle optikern även beställs nya solglasögonen till henne med mörkare glas. Jag hoppas dom kommer snabbt.

Min lilla sötnos:-)

Ovido - Quiz & Flashcards