Alla inlägg under mars 2013

Av Malin - 12 mars 2013 23:56

Idag har Robert varit ledig så vi bestämde oss för att fara på badhuset. Både Wilda och Nova tyckte de va super kul. Nova badade säkert en timme innan jag bestämde att hon va tvungen komma upp och sova loite. Wilda badade säkert 2, 5 h ändå blev hon jätte arg när vi skulle fara. Det år synd att de blir så sällan att vi hinner iväg och badar. Vi måste försöka fara oftare men de är fan dyrt.

I veckan är jag då typ singel. Robert jobbar ju typ hela veckan sedan ska han bort typ 5 kvällar den här veckan. Det suger, men vad gör man. Han är ju för snäll hjälper folk hit och dit hela tiden sen har han ju sitt dj jobb oxå som han självklart har i helgen bara för att det är så mke annat i veckan. Det är så typiskt

Av Malin - 10 mars 2013 23:59

Nu är det bara att ladda om för nästa vecka som består av läkarbesök, jobb för Robert och förskola för Wilda.

Imorsr blev de morgob redan 4:30 så jag har varit lite sliten idag men eftersom jag aldrig hinner träna på dagrna så blir det träning vid 21:00 och innan jag hunnit duscha, varva ner och fått i mig nå kvällsfika så hinner ju klockan bli så mycket. Jag undrar hur jag ska orka upp med barnen i morgon. Jag behöver ju sova men samtidigt mår ju kroppen bra av att träna också.

Av Malin - 9 mars 2013 22:38

Va ju på bvc med Nova i torsdags. Det blev en remiss till Barnmottagningen p.g.a att fontanellen vuxit ihop för tidigt. Nu hade huvudet inte växt alls sen sist vi va där. Jag blir ju så orolig:-( och nu vet jag ju inte hur länge det dröjer innan vi får komma dit. Jag hoppas verkligen att det går fort så vi får veta vad de här betyder och vad som händer nu. Iallafall så hade hon blivit galet lång. Bvc sköterskan mätte om henne tre gånger eftersom hon aldrig trodde att hon kunde ha blivit så lång. Öronen blev oxå godkända nu så det känns ju super bra att det är något som iallafall fungerar på henne.

Idag har vi iallafall varit ute från typ halv tio till typ två. Superskönt väder ha de varit. Vid två tiden kom barnens kusin Mira som ska sova här till i morgon. Så Wilda och Mira har lekt och haft roligt idag så dom va så slut när dom skulle lägga sig och sova. Wilda tror jag somnade på under en minut. Näe jag är då så slut själv idag så nu ska jag lägga mig och försöka sova.

Bilder från idag

Av Malin - 8 mars 2013 23:31

Usch vad jag är less på att fara och handla. Tänk om man slapp handla om man bara kunde få allt hemkört. De skulle vara så himla skönt. Jag och Wilda for och handlade idag och det tar ju evigheter sen blir man så galet slut och orkar inte göra mer på hela dan. Dom håller dessutom på att göra om i butiken så man hittar ingenting heller.

Före vi for och handlade hann jag i allafall med att träna och sätta upp lite grejer på väggen så lite har vi allt hunnit med idag. Imorgon ska vi vara barnvakt åt barnens ena kusin så då får vi fara trebarns föräldrar för en dag. Haha vi får väl se hur det går, näe nog ska de gå bra:-)

Av Malin - 6 mars 2013 23:06

Äntligen har jag fått tid över att klippa mig. Va typ år och dar sen. Känns skönt att få bort allt det nötta, nu ska de bara färgas.

Idag har Robert varit ledig och vi har haft fullt upp som vanligt en massa ärenden på stan. Nova fick turen att vara hos farmor och Wilda fick fara till förskolan. Sedab fick vi middag där. Nu har jag i allafall köpt hem ett färgprov till Novas rum får vi se om vi kan bestämma oss om nån färg.

Bilder pp barnen från idag

Av Malin - 4 mars 2013 22:54

Idag har vi varit på förskolan som barnen ska börja på efter sommaren och kollat vad dom behöver för belysning till Nova. Vi blev där typ i två timmar. Men de känns bra förrutom att jag hade velat att dom skulle sätta in mer dimmrar eller hur man nu säger. Det känns som att visst detnär bra att det blir ljust men eftersom hon är så ljuskänslig så kanske det blir lite väl ljust ibland. Jag blir lite irriterad att syn pedagogen hela tiden ska ta Robert som hjälp eftersom han oxå har aniridi, men grejen är ju att Nova verkar ju vara betydligt mer ljuskänslig än Robert. Jag försöker säga till honom att bara för att dom har samma synskada så kan både ljuskänsligheten och hur bra dom ser skilja sig åt. Sen så skulle vi få komma på ett möte till i början av juni där synpedagogen ska prata med personalen om synnedsättning. Personalen på förskolan verkar också vara jättetrevliga så det blir nog bra tillslut. Dom i personalen borde ju märka om Nova tycker att det blir för ljust så i sådana fall måste dom väl göra om ännu mer så det går ha lampor med dimmer. Dom verkade även intresserade i personalgruppen om att få mer kunskap om Novas synskada och det känns ju bra att dom bryr sig.

Av Malin - 3 mars 2013 23:18

Vi har äntligen tagit oss ut ur huset ett tag. I fredags for vi på leos lekland ett tag. Som vanligt hade Wilda så kul att hon inte ville hem. Nova tyckte det va hur kul som helst att åka rutschkana. Hon började veva med både armar och ben direkt hon förstod att hon skulle få åka rutschkanan.

Annars har det som varit ganska lugnt i helgen. Robert har jobbat hela helgen och vi for till barnens mormor i lördags. Wilda ville så gärna sova där så hon blev kvar där över natten.

Lite bilder på barnen från helgen

Ovido - Quiz & Flashcards