Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Malin - 4 juni 2013 22:35

Ja som sagt nu har jag jobbat två dagar och de känns att man inte är van med 25 barn. De blir lite livat, men de känns ändå bra. Ikväll direkt efter jobbet va jag på "mingel". Dom har ju sånt nu när man söker arbete som förskollärare. Dom tar in några personer (3 st denna gång) som sökt jobbet för mingel. Vi satt vid ett bord vi som sökt arbetet, 2 st från arbetslaget och förskolechefen och dom fråga olika frågor o.s.v kändes lite sådär att svara inför de andra sökande. Nu får vi se om jag går "vidare" i sådanfall ska jag på djupintervju och sedan bestämmer dom vem som får jobbet. Men eftersom jag ska vara hemma några veckor i sommar så har jag nog inte så stor chans. Förskolechefen sa att hon prioriterar de som kan jobba hela sommaren.

Grannen kom förresten in igår och berättade att han fått vattenskada i taket. De känns ju inte så kul eftersom vi bor i samma radhuslänga. De är ju så himla typiskt om de första vi ska behöva göra är att byta tak. Han skulle i allafall ta hit nån takläggare som ska titta på taket så får vi se vad han/hon säger.

Ovido - Quiz & Flashcards