Alla inlägg den 10 december 2012

Av Malin - 10 december 2012 23:46

Eftersom jag har så otroligt fullt upp nu och är så otroligt lat så har jag inte orkat baka några egna pepparkakor i år så jag köpte istället så Wilda kunde få dekorera dom. Så idag har jag och Wilda dekorerat pepparkakor. Hon tyckte nog de va kul för hon satt då länge och kladdade.

Nu har jag i allafall nyss tränat så nu är de sängen som väntar så man orkar med morgondagen. Jag fattar inte vad de är för fel på mig, varför jag aldrig hinner träna tidigare. Det är ju alldeles för sent att träna efter tio på kvällen men träna måste jag ju komma igång ned så blir de efter tio så får de väl bli så då.

Här är en bild på dom färdigdekorerade pepparkakorna, eftersom jag glömde ta kort när vi dekorerade så får ni bara se slutprodukten. haha.

Av Malin - 10 december 2012 00:06

I helgen har Robert jobbat så de har varit jag och barnen. I lördags va vi på kalas hos Wildas kompis Leon som fyllde 2 år. Efter de for vi vidare till min Sara och åt middag och såg lite hockey. Nova bestämde sig for att vägra sova så hon somnade kring 00.00 nångång och jag lyckades inte somna förrän vid 1-1.30 nångång. Sen kom Robert hem efter jobbfesten där vid 2.30 nångång och då vaknade jag såklart och kunde inte somna om. Sen bestämde sig Wilda för att vakna 6.00 Så jag va inte så utvilad tyvärr.

Lördag va vi på skelleftebuss julfest med barnens farmor som jobbar där och Wilda hade väldigt kul och lekte ända till Tomten kom. Stackars barn blev ju så rädd. Hon skakade som ett asplöv och skrek utöver sig. Tyvärr blev de så att alla paketen tog slut så Wilda blev utan och de har hon nu pratat om att tomteb kom och hon blev rädd och att tomteb inte gav henne nån julklapp. Hon har funderat mycket på varför hon blev utan stackarn. Vad säger man då till en 2åring som tror att tomten har obegränsat med julklappar. Hon fick i allafall en godispåse, men tyvärr så äter hon inte godis. Men eftersom jag tyckte så synd om henne så fick hon smaka två godisar ändå. Hon va supernöjd men tyckte nog inte riktigt om de. Hursom haver så lyckades vi bjuda bort oss på middag igen:-) Den här gången till min mormor och morfar. Så jag har sluppit laga mat i helgen.

Självklart sitter jag här och skriver sent igen när jag egentligen borde sova så jag orkar upp i morgon. Robert jobbar ju till 8.15 igen och Wilda ska på förskolab. Så nu säger jag godnatt!

Här kommer en bild på Wilda när hon äter första godisen i sitt liv.

Ovido - Quiz & Flashcards