Alla inlägg den 29 december 2012

Av Malin - 29 december 2012 22:49

Jag och Wilda har varit hos Janina, Sebbe och Mille idag:)

Vi lämnade Nova och Robert hemma och for iväg och lekte ett tag. Riktigt trevligt:)

synd bara att jag va så galet trött. haha.

När vi kom hem åt vi lite middag för att sedan gå t hela familjen till pulkbacken. Nova skulle

få sin premiärtur i pulkan och Wilda ville åka stjärtlapp, men vi hade inte förväntat oss att de hade börjat

snöa så galet mycket så de slutade med att Robert och Nova fick vända om hem eftersom Nova

blev översnöad. Så de blev jag och Wilda som roade oss ett tag i backen för att sedan gå in och

mysa lite med popcorn:)

Wildas klockrena kommentar när hon har slut festis: Mamma jag har JÄTTE slut festis jag MÅSTE ha mera.

haha. Hon accepterade i allafall att hon fick vatten sedan:)


Lite bilder från våran utevistelse.

         

Av Malin - 29 december 2012 00:50

Som vanligt ligger jag här i sängen och kan inte sova. Jag blir galen och jag kan inte tänka på nåt annat än att jag verkligen måste somna nu så jag orkar upp med barnen i morgon och jag kan lova att de gör de INTE lättare att somna:-(

Men när jag ändå ligger här med telefonen i handen så kan jag ju berätta om min otroligt händelserika dag (eller så inte). Idag har de inte hänt så mke eftersom jag har haft så otroligt ont i magen idag. Precis som igår. Jag orkar inte med att ha såhär ont, klarar ju inte av att ta hand om barnen och Robert måste ju jobba. Läkarna säger ju bara att de inte visar något på proverna så då bryr dom sig inte. Men vadå de visade ju ingenting på proverna heller när dom upptäckte min magsjukdom efter ett helt år av lidande. Jaja hur som helst så fick mamma komma och hämta mig och barnen så jag fick lite hjälp, igår va hon oxå tvungen att vara här hela dagen eftersom jag knappt tog mig upp från soffan. Stackars mamma. De är tur hon är snäll, men hon kan ju inte alltid ställa upp heller, sen känner jag mig så otroligt dum och för att jag inte klarar av att ta hand om mina egna barn och behöver hjälp så ofta. Jag vet att de finns andra som kan hjälpa till (tack Maria) men de är bara de att jag känner mig så dum som jämt har ont. Jag skäms för att jag behöver den här hjälpen, jag skäms för att jag jämt har ont. De va i allafall våran dag, vi har helt enkelt varit hos barnens mormor och myst. Jag har inte kunnat ta mig ut med barnen idag heller bara måstat ligga i soffan. Gud vad jag hoppas detta går över snart.
Usch va jag klagar, de är ju inge kul. Ni som orkat läsa allt detta klagande belönar jag med en bild på Wilda som äter kvällsfika hos Momme och en bild på Nova som försöker sova men hon förstår inte riktigt att de går lättare att sova om kudden ligger där den ska. haha.

Ovido - Quiz & Flashcards