Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Malin - 7 maj 2013 22:36

att Wilda ska vara glutenintolerant:-( Nu vet jag ju inte om det är så, men som vanligt så kan jag ju inte sluta oroa mig. Jag blir galen på min själv. Läkaren ringde idag om Wildas provsvar och allt såg bra ut förrutom att det va lite förhöjda värden på gluten. Så nu har vi fått en remiss till barn för att utreda vidare antar jag. Jag hoppas verkligen att hon får komma så fort som möjligt. Men om de är gluten vet jag inte vad jag ska ta mig till. Allt som hon går med på att äta verkar ju vara gluten sen är jag ju så extremt dålig på laga mat i vanliga fall. Hur ska de då gå om jag måste göra allt glutenfritt. Jag kommer att stressa ihjäl mig de är då nåt som är säkert. Jag vet ju typ inte ens vad som är gluten.

Annars har det väl inte hänt så mycket. Wilda har fortfarande det jobbigt utan tutte på kvällarna och nätterna. Inatt va jag vaken med henne till halv 3, sen steg vi upp 6. Så jag har känt mig lite sliten idag och som pricken över i:et så har jag blivit förkyld. Jag har jätteont i halsen och huvudet.

Sedan va jag ju till dietisten igår. Ja jag säger då de om dom ändå kunde vara överens. Hon menar på att det inte verkar vara ibs:en som ger mig mest besvär nu utan att de är ulcerös coliten och läkarna påstår tvärtom. Vem ska jag tro på? Ja det är inte lätt. Hur som helst ttckte hon att jag måste förbättra mina matvanor och det har hon absolut rätt i.

Jag avslutar med att lägga in två bilder på Nova som har busat ganska bra på golvet själv idag. Typ för första gången på evigheter.

Ovido - Quiz & Flashcards